Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Witam, w naszej premiumce 340 z 99 roku od dłuższego czasu juz pojawił się czarny dym i to dość dużo niestety.... zwiększone spalanie oraz brak mocy przy 20 tonach ładunku (jest to tandem) jest po prostu masakra górkę to widzi bardzo wcześnie niestety. No i spalanie przy takich ładunkach to 36 to minimum raczej oscyluje w granicach 38... Co do kierowcy jestem pewny, że nie bierze.... Sam jeździłem tym autem i wiem jak jest niestety.... Turbina intercooler przewody suchutkie 0 oleju, wtryski 200 tys temu robione maja wszystkie po 290 bar, ogólnie motor 200 tys temu kompletny remont przeszedł. Pompa wtryskowa nie ruszana i podejrzewam, że coś z nią nie tak, m a ktoś może jakieś wartości jak powinna być ustawiona bo może z ustawieniem coś nie tak, lub coś w nich się psuje, że takie objawy są.

Na texie wychodzi, że elektrozawór ITC obwód przerwany, co to jest za zawór i gdzie on się znajduje? Reszta błędów zapamiętane ale nie aktywne (czujnik cisnienia turbo, czujnik temperatury wody, czujnik temperatury powietrza doład.. chyba uszkodzona wiązka gdzieś jest)

Proszę o pomoc.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

masz uszkodzone ITC i nie świeci ci się żmijka w prostokącie na środkowym panelu?
kalkulator ITC odpowiada za zwiększona dawkę paliwa (wtedy będzie dymił na czarno) i być może jest zatarty.
dla mnie taki objaw "" zwiększone spalanie oraz brak mocy przy 20 tonach ładunku ""to nieszczelny intercooler.
może być jeszcze brudny filtr powietrza lub paliwa i dodatkowo niesprawna pompka zasilająca - daje za małe ciśnienie.
sam jeżdżę tandemem i spalanie mam o tej porze roku z webastem pod 32 l, latem schodzi do 30,5 - jazda na odcinkach do 100 km.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

A gdzie znajduje się ten elektrozawor Itc? A może jest uszkodzony odsrodkowy regulator kąta wtrysku.. Może trochę wyjaśnię: auto ogólnie jest bardzo słabe nawet jadąc solowka ale z Przyczepa i pelnym ładunkiem to już wogole masakra...





Edit:
Wyjeliśmy intercooler, oczywiście sito i to jak... Zobaczymy co będzie na nowym.... Pompa zostanie ustawiona na 8* przed GMP.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

kalkulator ITC jest pod pokrywą z przodu silnika na wysokości pompy wtryskowej.
w obudowie tej pokrywy masz dwa czujniki, a pod pokrywą jest ten regulator od kąta wtrysku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Masz moze jakiś schemat, rysunek jak to wygląda dokładnie umiejscowienie itp. cokolwiek?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To całkiem co innego regulator to calkiem mechaniczne urzadzenie.

Tam na sterowaniu turbem zaworka nie było i to on jest winny. Turbo nie doladowuje, bo nic nim nie steruje, a wiem że sterowana jest z membrany w pompie cienkim przewodem szukaj tam elektrozaworka.
Ogolnie spójrz na doladowanie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Tak tylko, że jak daje się ognia to przewody od turba robią się twarde jak skała. Więc chyba ma jakieś sterowanie.


PS. Ma ktoś schemat rozrządu do tego silnika?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Tak tylko, że jak daje się ognia to przewody od turba robią się twarde jak skała. Więc chyba ma jakieś sterowanie.


PS. Ma ktoś schemat rozrządu do tego silnika?
Tak się doladowania nie mierzy !!!

Będę miał trochę później.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

W poniedziałek rozbieramy tył pompy wtryskowej, tam jest tam membrana i sprawdzimy czy jest ok, jeśli będzie dobra to zostaje chyba tylko ten odśrodkowy regulator kąta wtrysku. Byłbym wdzięczny :) Pozdrawiam

PS. Z przodu silnika jakby od rozrządu wydobywa się dziwny dźwięk(jazgot) podczas dodawania gazu lub na wyższych obrotach. No wolnych cisza. Tak jakby któreś koło zębate się luzowało. Możliwe?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Sory za ppp, membrana na tyle pompy dobra, więc bierzemy się za zawór ITC. Jego usterka wychodzi na texie więc, to musi być to....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

To auto mnie doprowadzi do szału, membrana na pompie ok, itc już ok błedu nie pokazuje, wyprzedzenie wtrysku na wolnych 8,5* na wysokich 10*, a patrze w parametry na texie a ciśnienie doładowania 0,1 - 0,3 bara na wysokich obrotach, a przewody niby puchną,... Nawet po wkręceniu manualnego manometru wskazówka ledwo co się podnosiła, więc wygląda na to, że turbo padło.... Niby suchutkie, 0 oleju, wirnik od strony zimnej ok a ciśnienia nie daje ..


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ciśnienie doładowania sprawdz podczas jazdy .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

OK zjedzie z trasy bo jeszcze jedna niestety musi pojechac i tak zrobię, regenerowana juz leży czeka na montaż. Udało sie zlikwidować czarny dym z rury.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Kolejny raz PPP, przepraszam :oops:


Turbina została wymieniona, jest dużo lepiej, ale w porównaniu do Volvo 1 gen FH12 340 to i tak muł niesamowity... Nie wiem jeszcze jak spalanie. Po przestawieniu dawki na pompie auto przestało kopcić na czarno. ITC udało się uruchomić nie ma już błędu na kompie. Kąt wtrysku oscyluje w granicach 8,5-10*(zależnie od obrotów).Membrana w pompie wtryskowej z tyłu dobra.Elektrozawór co steruje membraną dobry. Doładowania jeszcze na nowej turbo nie mierzyłem. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Górski hamulec sprawdź czy klapa cała i się nie urwała. Zablokuj go w pozycji otwartej.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Górski był uruchomiony w tamtym roku i ładnie chodzi, zdusza i odpuszcza bez żadnych problemów. Ale sprawdzimy bo może nie otwiera się do końca czy co..


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

A może ten typ tak ma?
Miałem manika 410km, który z natury rzeczy był wyraźnie słabszy niż Volvo 380 d12a.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

może tak ma , fajerwerków po 340 km sie nie spodziewam wiadomo, ale ojciec kiedyś jeździł Majorką 340 km po 1,5 mln przebiegu i mówił, że wyraźnie premium jest niestety słabsze:/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

A jeszcze zauważyłem w tym moim wehikule, że do 1600 obrotów nic sie nie dzieje.. motor wogóle nie ciągnie... Dopiero po tych obrotach (czyli już za zielonym polem) i z pedałem w podłodze zaczyna naprawde ciągnąć ten motor. Na postoju silnik rozpędza się do ~ 2200 obrotów i koniec (pedał wbity w podłoge) Może tam jest jakaś regulacja tego pedału bo wydaje mi się, że powinna zamykać obrotomierz..

Po wymianie turbo jest lepiej odczuwalnie ale dalej to nie jest to co powinno być. Doładowanie podczas jazdy dochodzi do 1,7 - 1,8 bar(nie za mało? pedał w podłodze i 1700 obrotów) MAX wg TEXY. Był zapamiętany błąd - elektrozawór ITC - usterka mechaniczna lub hydrauliczna.

PS. Bardzo dziękuje MechanikSochaczew za schematy. Naprawde super gościu. Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz :) Mam nadziej, że dzięki Twojej pomocy to auto zacznie nareszcie jeździć normalnie....


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

masz regulowaną linkę i pewnie jest zbyt długa, a może masz luz na ośce pedału gazu.
sprawdź jak na postoju zachowuje się obrotomierz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: