Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 paź 2016, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

Witam. Mam do kupienia scanie R mege a naczepę mam na standardowych kolach i moje pytanie czy da rade zmienić ją na kolo 315\70 i czy będą jakieś różnice w jeździe chodzi mi o moc i spalanie. Proszę o jakieś opinie.


Post Wysłano: 03 paź 2016, 18:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To nie prościej zmienić stopy od siodła na wyższe lub dać grubszą/wyższą blachę pod siodło?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 paź 2016, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Załóż siodło z regulacją wysokości i po sprawie


Post Wysłano: 03 paź 2016, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Załóż siodło z regulacją wysokości i po sprawie
Tylko żeby się nie przewrócił jak usłyszy cenę za takie siodło

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 paź 2016, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ile obr ma na odcięciu na 60tkach? Jesli min 1300, to załóż 70tki, tacho zlegalizowac i tyle.
Obroty na odcinie spadną o 150, a palić bedzie jeszcze mniej.
Teraz wszystkie nowe wozy maja takie dlugie przełożenia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 paź 2016, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

nie mam pojecia ile ma obrotow. Zadna zmiana siodla nie wchodzi w gre. A co z moca nie bedzie za slaba. Dodam ze auto jest w automacie.


Post Wysłano: 03 paź 2016, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Z siodłem i tak może być licho. Te od megi są bardzo niskie, co za tym idzie przód naczepy często wadzi po ramie, po podeście samochodu, normalnie jak to w medze, tyle że u Ciebie będzie się tak dziać w standardzie.
No i w sumie to nie nie mam pojęcia jak automat zareaguje na zmianę rozmiaru opon.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 paź 2016, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Załóż siodło z regulacją wysokości i po sprawie
Podniesione siodło nie mam maksymalnej wytrzymałości.
Lepiej płytę wstawić,

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 03 paź 2016, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Do premium w automacie gdy założyliśmy 60 wymagało to tylko kalibracji tachografu,nic dziwnego ze skrzynią się niedziwnego działo,jedynie miała 1400 obrotów przy 90,gdy przeszliśmy na 70 (tak jak przyszła) również wystarczyła kalibracja tachografu i jest wszystko wporządku.


Post Wysłano: 03 paź 2016, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

Czyli można smiało jechać ja oglądać, A jak z ta mocą silnika?


Post Wysłano: 03 paź 2016, 20:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z 70 na 60 zawsze łatwiej przerobić z reguły wystarczy opony zmienić i tacho zrobić
W drugą stronę nie jest tak łatwo bo z reguły jest inne zawieszenie czy nawet rama
Np w Manie trzeba by zmienić mocowanie błotników z tyłu oraz zmienić rozstaw mocowań od tych błotników bo normalnie koła by się nie zmieściły
Jak założy 70 to przy około 80 km/h to będzie miał około 1000 obr i przy pełnym ładunku to coś nie będzie chciało jechać bo auto będzie widziało górę przed tobą
I auto straci na mocy

Ja nie wiem co za problem widzisz aby dać blachę trapezową pod siodło 5 czy 10 cm jak nie chcesz nowej to bez problemu dostaniesz za śmieszne pieniądze na jakimś szrocie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 paź 2016, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Czy mi się tylko wydaje, czy megi są mniej popularne na rynku wtórnym niż standardy? To oznacza, że standard jest łatwiej kupić i... łatwiej sprzedać. Zamiast bawić się w takie przeróbki, poszukałbym innej oferty.


Post Wysłano: 03 paź 2016, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jak by to było takie proste to już dawno bym przerobił swojego Mana na 70tki.
Nie chce mi się przerabiać błotników.
Co najważniejsze mostu a najlepiej skrzyni biegów wywalić skrzynie z nadbiegiem i założyć z bezpośrednim przelorzeniem skrzynie biegów
Bo inaczej zostaje jeździć na 12 biegu po autostradzie na odcięciu a na pozostałych drogach na 11 biegu bo wtedy jest przelorzenie bezpośrednie co daje 300 obrotów silnika więcej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 paź 2016, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

Hmm, duzo musi sie siodlo podniesc?? 5-6cm to zyska przy zmianie opon z 295/60 na 315/60 i do tego regulacja na poduszkach w serwisie.


Post Wysłano: 03 paź 2016, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem jak w scani ale w manie w medze z tyłu skok poduszek jest o połowę mniejszy niż w zawieszeniu standardowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 paź 2016, 6:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Do premium w automacie gdy założyliśmy 60 wymagało to tylko kalibracji tachografu,nic dziwnego ze skrzynią się niedziwnego działo,jedynie miała 1400 obrotów przy 90,gdy przeszliśmy na 70 (tak jak przyszła) również wystarczyła kalibracja tachografu i jest wszystko wporządku.
A ile miałeś obr na odcieciu na 60tkach, a ile na 70tkach?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 paź 2016, 7:43

Uczepiliście się tej zmiany opon jak grubas chipsów. Przecież to będzie o niebo słabsze. Prosta fizyka.
Chłopie, nie kombinuj - wymień płytę pod siodłem i będziesz miał po problemie. Z pewnością wyjdzie to taniej. Bo i odpadną koszty związane z oponami, legalizacją tachografu. Że nie wspomnę o takim drobnym szczególe - możliwościach fizycznych takiej przeróbki.
Płytę już kupisz od 500 zł - mam na myśli używaną.


Post Wysłano: 04 paź 2016, 7:52
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3589
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Każdy się patrzy na wysokości, a nikt nie popatrzy na temat obrotów, każda wysokość opony ma inny wkład mostu w główce :D czyli przłożenie :wink:

Dasz z 70 na 60, auto będzie mocniejsze, będzie mnie paliło po górach, ale po trasie więcej, bo będzie miało większe obroty przy żądanej prędkości...

W drugą stronę auto będzie słabsze po górach i więcej tam paliło, po trasie mówię tu typowo autostrada powinno być oszczędniejsze....

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 04 paź 2016, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Cytuj:
Cytuj:
Do premium w automacie gdy założyliśmy 60 wymagało to tylko kalibracji tachografu,nic dziwnego ze skrzynią się niedziwnego działo,jedynie miała 1400 obrotów przy 90,gdy przeszliśmy na 70 (tak jak przyszła) również wystarczyła kalibracja tachografu i jest wszystko wporządku.
A ile miałeś obr na odcieciu na 60tkach, a ile na 70tkach?

Na 60 ok 1400 a na 70 1250


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: