Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Witajcie .

Nie mogę dać sobie rady z regulacja temperatury nawiewu. W dafie jest climatronic . A problem jest taki : cały czas leci maksymalnie gorące powietrze z nawiewów . Zmiana nastawienia temperatury nie daje żadnych zmian. Elektrozawor nagrzewnicy jest sprawny , płytka z potencjometrem na panelu sterownia tez działa wiec nie wiem gdzie szukać dalej . Miał ktoś taki przypadek ?

_________________
DAF 95XF 430


Czujnik temperatury w kabinie (termistor) sprawdzałeś?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

narazie tylko o nim myślałem jako potencjalnym szkodnikiem. Ale chyba tez mi sie wydaje ze to może być problem. Sprawdzę to w krótce

Napięcie na cewce elektrozaworu jest ciagle 17v , bez znaczenia na nastawienie temperatury w pojeździe . Ciekawi mnie taka wartość napięcia , bo ani to 0 ani 24 , a cewka nie ruszy się jak nie osiągnie okolicy 24v



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
DAF 95XF 430


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź kabel zasilający cewkę bo 17V wskazuje na to że gdzieś jest słabe przejście lub ugnity przewód
Jeśli nic innego nie wymyślili w dafie to jest tak brak zasilania zawór otwarty, 24V zawór zamknięty
Sterowanie zaworem za pomocą impulsów elektrycznych a dokładnie regulacja czasu otwarcia zaworu
Sam zawór działa zero jedynkowo czyli otwarty lub zamknięty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Dokładnie.

Zawór działa 0/1, albo 0 volt, albo +24. Każde inne napięcie sugeruje problem w wiązce, albo sterowniku.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Wiec , czujnik temperatury działa sprwdzilem go dokładnie.

Ma ktoś z was dostęp do autodata ? Może są tam schematy elektryczne dla dafa , bo cieżko jest mi sie przekopać do kabla zasilającego cewkę , narazie znalazłem go we wnątrz samochodu, w okolicy środkowego tunelu od strony bezpieczników . Łączy sie kostka a z kostki czarny plus zmierza nie wiem gdzie . Na kostce wewnątrz samochodu napięcie jest to samo czyli 16,5v , na odcinku cewka - kostka wewnątrz auta . Przewód jest dobry . Oporność dla przewodu jest odpowiednia wiec żadnych przetarć nie ma . Wiec problem musi leżeć albo w dalszym odcinku przewodu albo jakimś sterowniku .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
DAF 95XF 430


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 wrz 2017, 15:52
Posty: 1
Samochód: Daf

Witam.
Mam podobny problem co autor postu. Chciałem podpytac jak sprawdzić czy elektrozawor jest sprawny? Aktualnie dmucha tylko zimnym powietrzem z nawiewow. Bezpieczniki sprawdziłem i są ok.
Daf 105.460 2010r.
Pozdrawiam i dziękuję za informacje


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Podaj napięcie bezpośrednio do elektrozaworu jak pstryknie to znaczy ze jest sprawny.

_________________
DAF 95XF 430


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2018, 12:22
Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460

Witam. Jestem tu nowy, ale szukam rozwiązania w Daf 105.460 2008r. cały czas jest temperatura na gorąco mimo iż pokrętło jest na przekręcone na zimno.
Potrzebowałbym żeby mi ktoś poradził od czego zacząć sprawdzanie i konkretnie powiedział w którym miejscu szukać, bo w DAF-ie jeszcze nic nie rozbierałem nigdy.Dziękuje za wszelką pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Możliwości jest wiele , może elektrozawór z przodu na wężach płynu chłodniczego , może ten panel sterujący , a może sterownik na nagrzewnicy .

_________________
DAF 95XF 430


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2018, 12:22
Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460

Tzn. Jak przekręcam na zimne to jakiś zawór jest który powinien odciąć płyn chłodzący na nagrzewnice? Tutaj niema czegoś takiego jak "klapy"?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Kokpitu nigdy nie ściągałem , ale z przodu kabiny mniej więcej po filtrem kabinowymi jest elektrozawor ma 3 wyjścia na węże płynu chłodniczego i idzie do niego przewod zasilający , już nie pamietam czy zawór jest normalnie zamknięty czy otwarty. Ale tak jak piszesz przekręcisz na zimne to elektrozawor zamyka przepływ do nagrzewnicy wiec po chwili się schłodzi i dmucha zimnym .
Zacznij od tego bo do elektrozaworu jest najłatwiejszy dostęp .


_________________
DAF 95XF 430


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Normalnie zawór jest otwarty, brak zasilania na zawór w tej pozycji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Jak by się okazał elektrozawor , i nie mógłbyś go zdobyć ,to w manie jest identyczny .

Sprawdź jeszcze termometr temperatury wewnętrznej. Znajduje się pod panelem sterowania nawiewami , są w tym miejscu takie płaskie otwory , zauważysz na pewno . Z tym ze trochę rozkręcania jest żeby się do niego dostać

_________________
DAF 95XF 430


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2018, 12:22
Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460

Ten zawór znalazłem pod tym filtrem i odpinałem z niego to zasilanie i jak mam pokrętło ustawione na Max ciepło to w tym zaworku nic nie słychać, a jak dam na zimne to słychać jak w nim coś cyknie raz i koniec, a płyn i tak dalej gorący leci do nagrzewnicy.
Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wymontowac zawór i sprawdzić czy nie przepuszcza płynu, tam są takie dwa grzybki może być jakiś syf pod grzybkiem lub kamień.
Zawór można rozkręcić cztery śruby są.
Tam nic więcej nie usłyszysz tylko takie cyk jak podasz napięcie na zawór.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2018, 12:22
Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460

Ten zawór zdemontowałem i jest nieszczelny, cały czas przepuszcza i w jednej i drugiej pozycji, rozbierałem to i czyściłem (było rdzawego osadu), ten grzybek i z jednej i z drugiej strony nie dolega dobrze, w przyszłym tygodniu mam mieć taki żeby wymienić ( mam nadzieję że to tylko jego wina)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli jest nie szczelny to płyn przepływa do nagrzewnicy i leci ciepłe powietrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2018, 12:22
Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460

A jeszcze wczoraj mierzyłem voltomierzem "wartości prądu" i pokazuje tylko dwie, jak jest na zimno to 24.6v i jak troszkę się przekręci na ciepło to 17.5 ( na wyłączonym silniku.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

U mnie tez tak było , cewka wykona prace jak będzie miała około 24 v , jak tego napięcia nie będzie to cewka się nie wysteruje .

_________________
DAF 95XF 430


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: