Nie mogę dać sobie rady z regulacja temperatury nawiewu. W dafie jest climatronic . A problem jest taki : cały czas leci maksymalnie gorące powietrze z nawiewów . Zmiana nastawienia temperatury nie daje żadnych zmian. Elektrozawor nagrzewnicy jest sprawny , płytka z potencjometrem na panelu sterownia tez działa wiec nie wiem gdzie szukać dalej . Miał ktoś taki przypadek ?
narazie tylko o nim myślałem jako potencjalnym szkodnikiem. Ale chyba tez mi sie wydaje ze to może być problem. Sprawdzę to w krótce
Napięcie na cewce elektrozaworu jest ciagle 17v , bez znaczenia na nastawienie temperatury w pojeździe . Ciekawi mnie taka wartość napięcia , bo ani to 0 ani 24 , a cewka nie ruszy się jak nie osiągnie okolicy 24v
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Sprawdź kabel zasilający cewkę bo 17V wskazuje na to że gdzieś jest słabe przejście lub ugnity przewód
Jeśli nic innego nie wymyślili w dafie to jest tak brak zasilania zawór otwarty, 24V zawór zamknięty
Sterowanie zaworem za pomocą impulsów elektrycznych a dokładnie regulacja czasu otwarcia zaworu
Sam zawór działa zero jedynkowo czyli otwarty lub zamknięty
Wiec , czujnik temperatury działa sprwdzilem go dokładnie.
Ma ktoś z was dostęp do autodata ? Może są tam schematy elektryczne dla dafa , bo cieżko jest mi sie przekopać do kabla zasilającego cewkę , narazie znalazłem go we wnątrz samochodu, w okolicy środkowego tunelu od strony bezpieczników . Łączy sie kostka a z kostki czarny plus zmierza nie wiem gdzie . Na kostce wewnątrz samochodu napięcie jest to samo czyli 16,5v , na odcinku cewka - kostka wewnątrz auta . Przewód jest dobry . Oporność dla przewodu jest odpowiednia wiec żadnych przetarć nie ma . Wiec problem musi leżeć albo w dalszym odcinku przewodu albo jakimś sterowniku .
Witam.
Mam podobny problem co autor postu. Chciałem podpytac jak sprawdzić czy elektrozawor jest sprawny? Aktualnie dmucha tylko zimnym powietrzem z nawiewow. Bezpieczniki sprawdziłem i są ok.
Daf 105.460 2010r.
Pozdrawiam i dziękuję za informacje
Rejestracja:22 sie 2018, 12:22 Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460
Witam. Jestem tu nowy, ale szukam rozwiązania w Daf 105.460 2008r. cały czas jest temperatura na gorąco mimo iż pokrętło jest na przekręcone na zimno.
Potrzebowałbym żeby mi ktoś poradził od czego zacząć sprawdzanie i konkretnie powiedział w którym miejscu szukać, bo w DAF-ie jeszcze nic nie rozbierałem nigdy.Dziękuje za wszelką pomoc.
Kokpitu nigdy nie ściągałem , ale z przodu kabiny mniej więcej po filtrem kabinowymi jest elektrozawor ma 3 wyjścia na węże płynu chłodniczego i idzie do niego przewod zasilający , już nie pamietam czy zawór jest normalnie zamknięty czy otwarty. Ale tak jak piszesz przekręcisz na zimne to elektrozawor zamyka przepływ do nagrzewnicy wiec po chwili się schłodzi i dmucha zimnym .
Zacznij od tego bo do elektrozaworu jest najłatwiejszy dostęp .
Jak by się okazał elektrozawor , i nie mógłbyś go zdobyć ,to w manie jest identyczny .
Sprawdź jeszcze termometr temperatury wewnętrznej. Znajduje się pod panelem sterowania nawiewami , są w tym miejscu takie płaskie otwory , zauważysz na pewno . Z tym ze trochę rozkręcania jest żeby się do niego dostać
Rejestracja:22 sie 2018, 12:22 Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460
Ten zawór znalazłem pod tym filtrem i odpinałem z niego to zasilanie i jak mam pokrętło ustawione na Max ciepło to w tym zaworku nic nie słychać, a jak dam na zimne to słychać jak w nim coś cyknie raz i koniec, a płyn i tak dalej gorący leci do nagrzewnicy.
Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Wymontowac zawór i sprawdzić czy nie przepuszcza płynu, tam są takie dwa grzybki może być jakiś syf pod grzybkiem lub kamień.
Zawór można rozkręcić cztery śruby są.
Tam nic więcej nie usłyszysz tylko takie cyk jak podasz napięcie na zawór.
Rejestracja:22 sie 2018, 12:22 Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460
Ten zawór zdemontowałem i jest nieszczelny, cały czas przepuszcza i w jednej i drugiej pozycji, rozbierałem to i czyściłem (było rdzawego osadu), ten grzybek i z jednej i z drugiej strony nie dolega dobrze, w przyszłym tygodniu mam mieć taki żeby wymienić ( mam nadzieję że to tylko jego wina)
Rejestracja:22 sie 2018, 12:22 Posty: 6
Samochód: DAF XF 105.460
A jeszcze wczoraj mierzyłem voltomierzem "wartości prądu" i pokazuje tylko dwie, jak jest na zimno to 24.6v i jak troszkę się przekręci na ciepło to 17.5 ( na wyłączonym silniku.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę