Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sty 2012, 13:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

Czesc!
Moj tesc ma "gole" prawo jazdy D zrobione wiele lat temu ... Zaistniala teraz potrzeba zawiezienia rodziny na wesele kuzyna i padl pomysl, zeby wynajac autobus bez kierowcy. Moze czy nie moze wiezc pasazerow bez KW (przez analogie do C - moge sobie kupic autolawete i wozic swoje auto bez KW)?
Radek


Post Wysłano: 29 sty 2012, 13:15

Pamiętam z Kwalifikacji Wstępnej, że jeśli masz prywatny autobus który jest przystosowany do przewozu powyżej 17 lub 21 osób (nie pamiętam już niestety dokładnie :( ), to musisz używać tachografu i stosować się do czasu pracy kierowcy zawodowego. Absurd - wiem, ale takie są przepisy.


Post Wysłano: 29 sty 2012, 13:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sty 2011, 17:02
Posty: 207
GG: 11
Samochód: Opel
Lokalizacja: Papenburg/Niemcy

Cytuj:
Czesc!
Moj tesc ma "gole" prawo jazdy D zrobione wiele lat temu ... Zaistniala teraz potrzeba zawiezienia rodziny na wesele kuzyna i padl pomysl, zeby wynajac autobus bez kierowcy. Moze czy nie moze wiezc pasazerow bez KW (przez analogie do C - moge sobie kupic autolawete i wozic swoje auto bez KW)?
Radek
DO 17 pasażerów może. Z tym, że powinien posiadać aktualne badania i psychole.
Powyżej 17 pasażerów dochodzi rejestracja czasu pracy :wink:

Takie informacje padły na kursie KW od inspektora ITD.


Post Wysłano: 29 sty 2012, 13:17

Czyli tak jak przypuszczałem chodziło o 17 osób.


Post Wysłano: 30 sty 2012, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

To sie nam zapowiada "wesoly autobus" ;)
Dzieki!


Post Wysłano: 30 sty 2012, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Panowie, podstawy prawne. Inspektor sobie może gadać, co chce, ale powinno to mieć odbicie w przepisach.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 15:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2011, 18:26
Posty: 254
GG: 117176
Lokalizacja: Ire

Od ITD:

"Zgodnie z art. 3 ust 2 pkt 3) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. nr 125, poz. 874 ze zm.) do przewozów wykonywanych przez podmioty niebędące przedsiębiorcami stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące niezarobkowego przewozu drogowego.

Licencja jest wymagana w razie świadczenia usług transportowych, na co wskazuje art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. nr 125, poz. 874 ze zm.). Zaświadczenie w przewozie na potrzeby własne jest wymagane od przedsiębiorców wykonujących przewóz pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej, zgodnie z definicją tego przewozu zawartą w art. 4 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym, co nie obejmuje przewozu prywatnego. Zatem nie musi Pan uzyskać żadnego z powyższych uprawnień.

Do kierowcy należy udokumentowanie, że wykonywany przewóz drogowy jest w celu niehandlowym – prywatnym. Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa.

Zgodnie z art. 3 lit. h) rozporządzenia (WE) nr 561/2006 tachograf nie jest wymagany w przewozie drogowym wykonywanym pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t w niehandlowym przewozie rzeczy – prywatnym, niezwiązanym z działalnością gospodarczą. Dopiero prowadząc pojazd o dmc powyżej 7,5 tony powinien Pan przestrzegać norm czasu pracy kierowców zawartych w powyższym rozporządzeniu.

Odnośnie obowiązku uzyskania kwalifikacji wstępnej, wymóg ten nie dotyczy kierującego pojazdem wykorzystywanym do użytku osobistego w przewozie drogowym osób lub rzeczy. "

Ja ich o osoby, oni mi o tonach ;) ale mysle, ze sens odpowiedzi jest zachowany.


Post Wysłano: 01 lut 2012, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Cytuj:
Do kierowcy należy udokumentowanie, że wykonywany przewóz drogowy jest w celu niehandlowym – prywatnym. Nie ma jednak dokumentów wskazanych wyraźnie przepisami prawa.
Niby na jakiej podstawie do kierowcy należy udokumentowanie? Przewóz nie był zarobkowy, nie wydałem paragonu, ba, nawet nie prowadzę działalności gospodarczej, więc jak mam udowodnić, że jej nie prowadzę? :D Głupia gadka. Na szczęście jest coś takiego, jak konstytucja, która wyraźnie mówi o domniemaniu niewinności i jeśli ktoś nam zarzuca, że robiliśmy coś, czego nie robiliśmy, to ten ktoś ma obowiązek nam udowodnić naszą winę, a nie my swoją niewinność.
Cytuj:
Zgodnie z art. 3 lit. h) rozporządzenia (WE) nr 561/2006 tachograf nie jest wymagany w przewozie drogowym wykonywanym pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t w niehandlowym przewozie rzeczy – prywatnym, niezwiązanym z działalnością gospodarczą. Dopiero prowadząc pojazd o dmc powyżej 7,5 tony powinien Pan przestrzegać norm czasu pracy kierowców zawartych w powyższym rozporządzeniu.
No, żeby funkcjonariusze popełniali takie podstawowe błędy i mieszali "tachograf nie jest wymagany" razem z "przestrzegać norm czasu pracy kierowców", to już porażka.

Ale dobra. Znamy obowiązki oraz wyłączenia z tychże zawarte w 561. Mówią nam o tym artykuły 2 i 3. Jednak już wcześniej, w artykule 1 jest coś ciekawego...
Cytuj:
Artykuł 1
Niniejsze rozporządzenie ustanawia przepisy dotyczące czasu
prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku kierowców
wykonujących przewóz drogowy rzeczy i osób w celu
ujednolicenia warunków konkurencji pomiędzy poszczególnymi
rodzajami transportu lądowego, zwłaszcza
w odniesieniu do sektora transportu drogowego oraz w celu
poprawy warunków pracy
i bezpieczeństwa drogowego.
Niniejsze rozporządzenie ma na celu także przyczynienie się
do polepszenia metod monitorowania i egzekwowania przepisów
przez Państwa Członkowskie oraz poprawy warunków
pracy w transporcie drogowym.
I tu już według mnie mogą zacząć się nieprzyjemne schody prawne.
Przejazd prywatnym pojazdem nie ma prawa być kojarzonym z konkurencją, transportem drogowym oraz warunkami pracy. I to już według mnie może anulować całe rozporządzenie w stosunku do prywatnego przejazdu.

Nie jestem jednak prawnikiem i być może się mylę. Gdybym miał szerszą wiedzę z zakresu funkcjonowania i wprowadzania aktów prawnych, to bym się pobawił i powytaczał kilka spraw sądowych z tego zakresu.


Post Wysłano: 25 lut 2016, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2016, 12:14
Posty: 2
Samochód: VW

Odkopałem stary temat ale po co tworzyć nowy.

Moje pytanie jest z punktu widzenia firmy wynajmującej autobus bez kierowcy.
Pytanie do fachowców:
Prowadzę małą firmę 1 osobową jeżdżą swoim autobusem na linii. Na weekendy autobus stoi więc wynająłem go bez kierowcy.
Mam na umowie zlecenie pana który pilnuje mi czasu pracy itp. zarządza transportem miedzy innymi bo ja nie mam certyfikatu kom. zaw.
I teraz On mówi ze jak pożyczam autobus bez kierowcy tu muszę mieć udokumentowany przebieg autobusu w km w postaci np. ksera tarczek na który jeździł kierowca osoby która wynajęła autobus. (w ogóle czy to prawda czy tak może być?) Bo cały problem polega na tym że gościu mi nie chce dać takowych tarczek a pan od transportu mówi mi ze mogę mięć nie przyjemności ale dopiero podczas kontroli ITD w firmie.
Ponieważ wyjdzie ze autobus jeździł a tylko ja w firmie jestem kierowcą wiec to znaczy że musiałem jeździć bez tarcz. Trochę to dla mnie nie realne dlatego pytam, do ITD nie mogę się dodzwonić wiec pytam tu. Wiecie cos na ten temat? z góry dzięki


Post Wysłano: 25 lut 2016, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Odkopałem stary temat ale po co tworzyć nowy.

Moje pytanie jest z punktu widzenia firmy wynajmującej autobus bez kierowcy.
Pytanie do fachowców:
Prowadzę małą firmę 1 osobową jeżdżą swoim autobusem na linii. Na weekendy autobus stoi więc wynająłem go bez kierowcy.
Mam na umowie zlecenie pana który pilnuje mi czasu pracy itp. zarządza transportem miedzy innymi bo ja nie mam certyfikatu kom. zaw.
I teraz On mówi ze jak pożyczam autobus bez kierowcy tu muszę mieć udokumentowany przebieg autobusu w km w postaci np. ksera tarczek na który jeździł kierowca osoby która wynajęła autobus. (w ogóle czy to prawda czy tak może być?) Bo cały problem polega na tym że gościu mi nie chce dać takowych tarczek a pan od transportu mówi mi ze mogę mięć nie przyjemności ale dopiero podczas kontroli ITD w firmie.
Ponieważ wyjdzie ze autobus jeździł a tylko ja w firmie jestem kierowcą wiec to znaczy że musiałem jeździć bez tarcz. Trochę to dla mnie nie realne dlatego pytam, do ITD nie mogę się dodzwonić wiec pytam tu. Wiecie cos na ten temat? z góry dzięki
autobus został wynajęty na podstawie czego?
na gębę czy na podstawie umowy?
skoro komuś coś pożyczyłeś to nie możesz za niego odpowiadać, a tarczki "idą" za kierowcą nie za "samochodem", a potem ladują u tego kto ma licencję i wynajął od ciebie sprzęt.

zapytaj tego orła od zarządzania transportem czy jak ktoś leasinguje pojazd od jakiejś firmy to zostawia im tarczki czy zatrzymuje tarczki w swojej firmie czyli u aktualnego użytkownika pojazdu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 27 lut 2016, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2016, 12:14
Posty: 2
Samochód: VW

Ne chwile obecną na gębę ale mogę wystawić fakturę to chyba powinno załatwić sprawę.
A z tym moim orłem jeszcze nie gadałem na razie napisałem maila do ITD zobaczę co oni napiszą i dam znać.


Post Wysłano: 27 lut 2016, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...I teraz On mówi ze jak pożyczam autobus bez kierowcy tu muszę mieć udokumentowany przebieg autobusu w km w postaci np. ksera tarczek na który jeździł kierowca osoby która wynajęła autobus...
rozporządzenie 561/2006 dotyczy archiwizacji czasu pracy KIEROWCÓW, a nie pojazdów.
osoba, która prowadziła wynajęty pojazd nie jest Twoim kierowcą, więc dokumentacja jego czasu pracy jest jego i nikogo więcej.

dodatkowo mamy obowiązek archiwizowania czasu pracy, a nie przebiegu kilometrów.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: